2019
Investory News на прикладі групи компаній LNZ розібрали, як і навіщо українські агрохолдинги диверсифікують бізнес
Майже всі українські агрохолдинги на сьогодні — це не тільки про землеробство, вирощування худоби, м’ясо- чи молоковиробництво, масложирове виробництво тощо. Це — про серйозну диверсифікацію і спеціалізацію бізнесу, яка в багатьох випадках передбачає замкнутий цикл виробництва, або так зване безвідходне виробництво.
Одним із таких прикладів є LNZ Group — український вертикально-інтегрований агропромисловий холдинг, що спеціалізується на торгівлі посівним матеріалом та засобами захисту рослин, вирощуванні зернових та технічних культур, тваринництві й зернотрейдерській діяльності. А нещодавно компанія розпочала торгівлю природним газом в агросекторі та планує отримати схожу ліцензію на реалізацію електроенергії.
На прикладі LNZ Group Investory News вирішили розглянути як диверсифікується агробізнес і в чому переваги такої диверсифікації.
Історія тривалістю у два сторіччя
Перші “зерна” історії LNZ Group були закладені ще задовго до того, як українські аграрії почули слово “диверсифікація”. Понад 170 років тому в Україні працювало перше насіннєве виробництво — Лебединський насіннєвий завод, який багато років поспіль і став основою нинішнього вертикально-інтегрованого агропромислового холдингу.
З роками нарощувався земельний банк групи, яка сьогодні обробляє 80 тис. га землі, зростала кількість напрямків виробництва. До складу LNZ Group нині входять 33 агрофірми, а також спеціалізований завод по виробництву кукурудзи, багатофункціональний завод по виробництву насіння пшениці, ячменю, гороху, сої, соняшнику, льону, спельти, 2 елеватори в Черкаській та Сумській областях, 5 логістичних центрів та власний митний склад. У сезон на роботах в холдингу залучено до 3 тис. працівників.
“Ми — перший насіннєвий завод в Україні. Починалося все з буряка, а зараз можемо доопрацьовувати і виробляти в повному циклі кукурудзу і соняшник. 170 років — великий досвід у виробництві насіння, який передавався поколіннями. На нашій господарської землі ми пробуємо всі технології та продукти, які продаємо і рекомендуємо клієнтам в рамках бізнесу дистрибуції. Цей досвід важко переоцінити, адже всі проблеми клієнта відчуваємо в прямому сенсі на собі. Яким ви пам’ятаєте LNZ Group 10 або 5 років тому? На сьогодні ми — дистриб’ютор №2 на українському ринку за обсягами продажів. Ми входимо в ТОП-25 найефективніших і найбільших латифундистів України. Наш завод — серед ТОП-10 українських насіннєвих заводів по виробництву кукурудзи та лідер за якістю виробленого насіння”, – розповіла Юлія Каменєва, директор з маркетингу LNZ Group.
Не дистрибуцією єдиною
Агрохолдинг LNZ є багаторічним партнером у наданні послуг з вирощування насіння різних культур для провідних світових компаній-селекціонерів, серед яких Bayer (DEKALB), CORTEVA (Dow, DuPontPioneer), Syngenta, Limagrain та інші, а також офіційним дистриб’ютором німецької компанії Bayer в Україні.
Але на дистрибуційній діяльності, як то кажуть, світ клином не зійшовся. У листопаді 2018 року LNZ вивела на український ринок новий бренд генеричних засобів захисту рослин DEFENDA, до лінійки якого увійшли 46 препаратів. Як розповіли у компанії, у 2016 році вона стала власником цілого ряду сучасних високоефективних препаратів, об’єднавши їх під брендом “УкрАгроПротект”. Спочатку хімічна компанія обслуговувала тільки потреби агрохолдингу LNZ Group. Однак з часом продукція почала мати попит у її партнерів: інших холдингів, великих, середніх і дрібних фермерів.
“Відповідно ми вирішили вивести цей напрямок повноцінно на ринок вдосконалюючи лінійку препаратів. У 2018 ми запустили новий бренд DEFENDA, розширивши свою присутність на ринку генеричних ЗЗР. Бренд DEFENDA покликаний забезпечити українського аграрія якісними та доступними засобами захисту рослин, а також надати необхідну технологічну та фінансову підтримку. Головні його переваги в оптимальному співвідношенні ціни і якості, а також широкій лінійці препаратів, що дозволить аграріям спланувати повну і надійну схему захисту тієї чи іншої культури та виробити комплексний підхід. Ми співпрацюємо з кращими заводами, які витримали жорстку конкуренцію в умовах підвищених вимог до захисту навколишнього середовища. І пропонуємо співпрацю з повною впевненістю в якості й стабільності отриманих результатів, оскільки все перевіряємо на своїх полях”, – розповіли в LNZ Group.
•••
За оцінками експертів, частка ринку ЗЗР під брендом DEFENDA на кінець 2018 року становила 5% (у грошовому еквіваленті)
•••
На цьому агрохолдинг також не зупинився. На початку червня Investory News вже повідомлялипро запуск нового бренду насіння UNIVERSEED, партнером по запуску якого стала канадська компанія NAPG. “Ми створили бренд насіння насамперед під потреби українських компаній. Однак не великий, тестовий обсяг, вже росте на полях України. Ми є ексклюзивними дистриб’юторами UNIVERSEED в Україні, а це означає під собою додаткову відповідальність: підтримку бренду, технологічний супровід, супровідні активності. Відповідно, цей рік буде насиченим польовими заходами, для демонстрації переваг”, – розповіла Юлія Каменєва.
Від зерна до газу — один крок
Оскільки український ринок природного газу розвивається дуже динамічно, в LNZ Group вирішили спробувати себе новому бізнесі, а саме — торгівлі природним газом.
Так, наприкінці квітня “Лебединський насіннєвий завод”, який входить до структури LNZ Group, отримав ліцензію на постачання природного газу та планує оформити таку ж ліцензію на реалізацію електроенергії. А в агрохолдингу з’явився новий напрямок роботи — LNZ Energo.
“Основний клієнт LNZ — це сільгоспвиробник, який у більшості випадків використовує природний газ для сушіння зерна. Водночасми плануємо виходити за рамки агросектору та пропонувати продукт іншим категоріям споживачів”, – розказав Роман Кравець, керівник енергетичного напрямку LNZ. За його словами, з березня 2019 року Україна перейшла на добове балансування споживання природного газу, яке передбачає штрафи в разі розбіжністю плану з фактом споживання. “Сума штрафів може сягати 20 % місячного обсягу споживання. Наша конкурентна перевага — те, що LNZ бере ці ризики на себе. Наш споживач не буде оштрафований”, — зазначив пан Кравець.
Ціни на постачання природного газу LNZ Group будуть нижче за ринкові. Ціль компанії – 50% ринку споживачів природного газу в агросекторі.
•••
Ціль компанії – 50% ринку споживачів природного газу в агросекторі
•••
І багато чого іншого …
Ще одним новим напрямком діяльності агрохолдингу стала онлайн-платформа, про старт якої на початку червня розповіли в LNZ. “Розробку онлайн-платформи LNZ Web ми розпочали восени минулого року, — каже Юлія Каменєва. — До нового сезону — наприкінці літа — онлайн-платформа запрацює у повноцінному режимі”. На платформі буде представлений весь портфель продуктів LNZ Group та дистрибуція. Таким чином агрохолдинг хоче забезпечити зручність для продажів своєї продукції невеликим господарствам площею від 10 до 700 га.
“Кожен користувач може відкрити для себе особистий кабінет на новому ресурсі. І не тільки простежувати свої закупки, вантажі, але й користуватися опцією спеціалізованого прогнозу погоди. Прогноз чітко зорієнтований саме на аграріїв, містить поради щодо внесення гербіцидів, оптимальних термінів посіву тощо”, — уточнила Юлія Каменєва.
Власна сервісна служба ремонту агротехніки — ще один новий напрямок LNZ Group. Вона займатиметься обслуговуванням і ремонтом техніки холдингу в короткі терміни. “Поки ми плануємо обслуговувати не всі бренди, скажімо, спершу візьмемо бренд New Holland, Vermande, Fendt та інші, а з часом будемо розширюватися і набирати спеціалістів, які обслуговуватимуть усю лінійку техніки”, – розповіли у компанії.
Цей рік для LNZ Group, як бачимо, досить “щедрий” на нові напрямки бізнесу. Але, в агрохолдингу обіцяють не зупинятися на цьому та анонсувати ще багато проектів у найближчому майбутньому.
Джерело: Investory.news