Україна повинна фокусуватися на виробництві та експорті соняшникової олії, — Володимир Корчун

Наступного року прогнозується збільшення виробництва сої в світі мінімум на 30 млн тонн, а попит може зрости тільки на 5 млн тонн максимум. Тому вона навряд чи стане ринковою опорою для агровиробників на противагу соняшнику і його переробці. Український фермер посіє менше сої і більше соняшнику. Україна — найбільший експортер соняшникової олії у світі і саме це є її сильною стороною. Про це заявив керівник напрямку трейдингу агрохолдингу LNZ GroupВолодимир Корчун на Agro&Food Security Forum.

За оцінками USDA, у 2022/23 МР в світі було перевиробництво сої на 12 млн тонн, у 2023/24 МР — на 11 млн тонн, а у 2024/25, якщо всі цифри підтвердяться, то знову очікується перевиробництво, але вже на 25 млн. Сукупно, ці надлишки сої перейдуть у початкові запаси на наступний рік та разом із новим врожаєм складуть третину світового виробництва, на яку не буде попиту.

«Через неврожай соняшника мультикрашеві заводи переключилися на альтернативу — сою. Можливість переключитися на переробку була і її використали. Але в таких випадках, коли всі переключаються, навіть ті заводи, які ніколи раніше не переробляли сою, то очевидно зникає краш маржа», — каже Володимир Корчун. 

За його прогнозами, наступний рік для сої буде ще важчий через збільшення посівних площ культури в Південній Америці. Зокрема, тільки в Бразилії, посівна кампанія майже закінчилась та очікується збільшення виробництва на 16-20 млн тонн. А разом із Аргентиною, Парагваєм та Уругваєм це 35 млн тонн додаткової пропозиції із Південної Америки. Україна залишається ключовим гравцем у виробництві соняшнику, хоч цьогорічний врожай є нижчим через обмеження посівних площ та погодні умови.

«Я думаю, що в Україні все-таки сильна сторона — це соняшникова олія. Тому що її виробляють найменше з чотирьох основних олій у світі. Можна сказати, соняшник — це нішева культура. Але не для України. В цьому сезоні він однозначно став найбільш прибутковою культурою для українського фермера. Отже, я гадаю, що треба фокусуватися на тому, в чому ми сильні», — каже Володимир Корчун.


Джерело:  latifundist.com

Партнери LNZ Group

  • LNZ Web
  • Tevitta
  • DEFENDA
  • UNIVERSEED
  • BASF
  • Limagrain
  • SesVanderhave
  • Syngenta