У LNZ Group починають розвивати напрямок овочівництва

«Саме сегмент вирощування овочевих культур дозволив нам цьогоріч оптимізувати витрати та забезпечити стабільну роботу одного з напрямків агрохолдингу. Це важливо, особливо в умовах кризи», — розповідав в інтервʼю Latifundist.com  директор з агровиробництва LNZ Group Роман Франчук.

У LNZ Group починають розвивати напрямок овочівництва фото 1 LNZ GroupУ 2023 році в компанії збільшили об’єми виробництва овочевих та ягідних культур. Вирощували капусту, солодкий перець, селеру, кавуни, гарбузи, малину, полуницю тощо.

Роман Франчук уточнює, що площі під овочами збільшили не через проблеми на півдні країни. Це — планове введення овочів в структуру через неповну загрузку заводу заморозки бренду Tevitta, який був введений в експлуатацію на Черкащині, у Шполі, у 2021 році.  Завод спеціалізується на заморозці продуктів за технологією шокової заморозки (IQF) і випускає заморожені овочі, ягоди і фрукти під брендом Tevitta.

У LNZ Group починають розвивати напрямок овочівництва фото 2 LNZ GroupВирощуванням овочів LNZ займається не перший рік. Для цього тут мають професійну команду, необхідну техніку і власний бренд ЗЗР — DEFENDA. Разом із побудовою заводу заморозки бренду Tevitta, компанія вийшла на повний цикл виробництва.

«У нас є, де зберігати овочі і є де їх переробляти. Для переробки овочевої продукції маємо завод заморожених овочів, ягід та фруктів. Також в нас побудовані склади для зберігання і нам не треба думати, куди подіти врожай на наступний день після того, як його зібрали», — діляться у LNZ.

Вирощування овочів потребує точних агрономічних рішень

Під овочами у LNZ Group 200 гектарів. На тлі загального зембанку групи в 90 тис. га — це маленька частка. Але загалом для овочівництва — це немалі площі, уточнює Роман Франчук.

Більша частина продукції йде на експорт. Цьому значною мірою сприяє виробництво заморожених овочів під брендом Tevitta.

У LNZ Group починають розвивати напрямок овочівництва фото 3 LNZ GroupВирощування овочів потребує точних агрономічних рішень. Один невірний крок і з надіями на хороший урожай можна розпрощатися. Наприклад, внесення добрив і боротьба з хворобами і шкідниками — щоденна праця. За словами директора з агровиробництва, рослини потребують внесення ЗЗР не менш, ніж раз на 7-10 днів. 

Роман Франчук розповідає, що для боротьби зі шкідниками і хворобами на овочевих культурах використовують препарати Кітч, Сальто. Сальто ефективний в боротьбі з цілим рядом захворювань і універсальний для застосування. Кітч має високу ефективність проти широкого спектру хвороб плодів і ягід (в т.ч. грибкових хвороб). Застосовується для яблук, томатів, суниці, сливи, лохини, черешні, малини, ожини, винограду. З бактеріозами ефективно бореться Вітоксид — це нешкідливий для людей препарат, що охоплює великий спектр хвороб рослин. 

Представник  LNZ застерігає від типових помилок, яких допускаються новачки в овочівництві.

«Наприклад, максимальна концентрація солей у водному розчині. Це не завжди беруть до уваги не дуже досвідчені овочівники. Якщо вносиш дуже багато добрив одночасно, то рослина просто їх не прийме і попалить корінь. Це одна з глобальних помилок. Якщо, припустимо, треба дати 40 чи 50 кг добрив на гектар, це треба розтягнути в часі».

Скільки гектарів відводити під ту чи іншу культуру у  LNZ Group вираховують в залежності від того, скільки потенційно зможуть продати. Наразі найбільше висаджують цибулі — її в структурі овочівництва  більше 50%.

«Зараз починає відігравати важливу роль гарбуз. Також вже виходимо на хороші об'єми кавуна. Якщо в позаминулому році був гектар, то в 2023 вже 20 га. Кавун реалізовуємо свіжий. На нього великий попит у країнах Балтії»,  — кажуть у агрохолдингу.

Особливістю овочівництва є потреба у великій кількості робочих рук. Оскільки в структурі LNZ Group пов'язані і насінництво, і ягоди, і овочі, то й з часом вже організувалися постійні бригади сезонних працівників, які з усіх усюд з'їжджаються на Черкащину збирати урожай.

  У високий сезон група компаній винаймає півсотні автобусів, які звозять працівників з навколишніх сіл і містечок у радіусі 100 км. Є й бригади, що приїжджають здалеку — із Закарпаття, Рівенщини, Кіровоградщини… Для зручності та аби працівники мали комфортні умови для відпочинку збудували готель на 600 місць.

«Таким чином ми закриваємо свої потреби у людських ресурсах і допомагаємо вирішити проблему працевлаштування».

Джерело: latifundist.com

Партнери LNZ Group

  • LNZ Web
  • Tevitta
  • DEFENDA
  • UNIVERSEED
  • BASF
  • Limagrain
  • SesVanderhave
  • Syngenta